Friday 8 July 2011

Acasa

Pentru multi dintre noi acasa e locul unde ne-am nascut. Pentru altii insa e locul unde traiesc. Si toti au dreptate. Eu cred ca acasa e acolo unde simti asta, unde ai familia si unde traiesti frumos. Pana acum scurt timp, era simplu sa stiu unde e acasa pentru mine. Dar azi, acasa e mai complex. Tudor intreaba: "Mergem acasa la mami in Anglia sau acasa la mami in Romania?” Pentru el, acasa e cu mami. Si poate fi si in locuri diferite, asta a invatat de curand... Bogdan intreaba: "Mami, noi de ce avem doua case? Pentru ca suntem bogati?" "Nu, ii raspund. Pentru ca suntem, poate, putin mai norocosi". Cand esti intr-una dintre "case", iti lipseste cealalta. Aici spunem de foarte multe ori ca ne simtim ca acasa. Dar ne lipsesc micii, carnatii si oamenii dragi. Si atunci acasa devine si lista de prieteni de pe Facebook. Cand suntem in cealalta "casa", ne lipseste tot ce e aici si nu gasim acolo. E greu sa alegi unde iti place mai mult pentru ca te simti ca acasa in amandoua. Aici cel mai mult imi lipsesc parintii. Si copiilor mei, bunicii, care ocupa un loc special in sufletele lor. Pana la urma, acasa nu-i copilaria?! 

2 comments:

  1. Andrei al meu are o definitie clara pentru acasa: langa Pacu' Cicului (Parcul Circului in traducerea oamenilor mari). Ii place aici, ca stie toate coltisoarele, toate mirosurile, se poate bucura si suferi in relativa siguranta.

    Va pupam. Imi place cum scrii.

    ReplyDelete
  2. e asa ca nu ati mai avut "acasa" nicaieri :). ma bucur ca ti-a placut lectura (poate si din cauza ca ma adori?! :))

    Va pupam! Hai la noi intr-un weekend ...

    ReplyDelete